12.5.14

Pasta Aşkı - Love of Cake


Hafta sonu anneler günüydü ve ben annemden uzak olduğum için biraz buruk geçti. Aslında anne olacak yaşa da gelmedim değil :) "Evde anne var" hissi olsun diye kalktım kek yaptım. Sonra da oturdum bayıla bayıla tek başıma yedim. Kendimi nasıl övdüm anlatamam. Adeta usta bir şef elinden çıkmış harika kekimin (!) tarifini de sizinle paylaşayım istedim. Siz de belki annenize yaparsınız. Her şeyi devletten beklememek lazım dimi?

Malzemeler;

Kek için
-4 yumurta (oda sıcaklığında olursa iyi olur olmazsa da canınız sağ olsun),
-1 su bardağı toz şeker
-1/2 çay bardağı ılık su
-1/4 limonun suyu
-1 paket kabartma tozu
-1 paket vanilya
-1 su bardağı tepeleme un
-2 çorba kaşığı kakao (ben kakao yerine hazır çikolata sosu tozundan kullandım)
-1 fiske tuz

Ara malzeme

-Vanilyalı puding
-2 su bardağı süt
-Çilek reçeli

Süsleme

-Krem şanti
-3/4 su bardağı süt
-Çilek reçeli

Yapılışı;




Yapılışı çok basit diyemeyeceğim ama çok zevkli. Yumurta sarısı ve şekeri krema gibi olana kadar çırpalım. Limon suyu ve ılık suyu ilave edip tekrar çırpalım. Vanilya, kabartma tozunu ilave edelim, unu eleyip kakaoyu da ekleyelim. Tahta kaşıkla alt üst ederek karıştıralım. Bu aşamada biraz nazik olmalıyız :) Ayrı bir kapta sarılarını aldığımız yumurta beyazlarını kar beyaz olana kadar çırpalım. Hazırladığımız kek karışımına ekleyip tahta kaşıkla nazikçe alt üst ederek karıştıralım. 180 derece fırında pişirelim. Fırına ısıya dayanıklı bir kap içerisinde su koyarsak daha yumuşak oluyor. Pişip pişmediğini kürdan testi ile anlayabiliriz (Gerçi kokusundan da anlaşılıyor :)). Kek çok güzel kabarıyor ve çok yumuşak tarifini buradan aldım, resimlerim de ona benzemiş :) Ellerine sağlık bu tarife bayıldım.




Keki ikiye bölüp iki parçayı da çilek reçelinin suyu ile ıslatalım. Süt ile hazırladığımız vanilyalı pudingi ve çilek reçelindeki tanelerden birazını keklerin arasına koyup üzerini de süt ile hazırladığımız krem şanti ile süsledik mi taa taaamm!! Pastamız hazır!



You know yesterday was Mother's Day and my mother wasn't here. So I was upset and made a cake to feel like my mother next to me. I know that is crazy but I miss her so much. What else let's cook :)


Ingredients;


For cake
-4 eggs (at room temp.),
-1 cup white sugar
-1/4 cup warm water
-1/4 lemon juice
-1 packet of baking powder
-1 packet of vanilla
-1 cup flour
-2 tablespoon cocoa 
-1 pinch of salt

Filling

-Vanilla puding
-2 cups milk
-Strawberry jam

To top

-Whipped cream
-Strawberry jam

Place eggs yolk and sugar in a bowl. Use a whisk or a hand mixer to blend the them well. Add water and lemon juice and mix again. Add baking powder, vanilla, flour, salt and cocoa and stir gently. Whisk eggs white until make a cream. pour it to the batter. Stir gently. Pour the batter into the cake pan. Put the pan in the oven and bake the cake at 180 C. Divide into two. Spread puding and jam between cakes. Cover the cake with whipped cream and put some strawberry on it. Bon appetit!

(P.S. I used this recipe)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder