12.8.14

Yirmi Yaş Diş Ameliyatı - Dental Surgery

20lik diş
Çok da zor değilmiş yaeea!!
Yaklaşık 3 yıldır dişlerimden yana o kadar dertliyim ki...

O kadar bakım, diş ipi, fırçalama nereye gidiyor acaba çok merak ediyorum?? Bazıları günde 1 kere fırçalar ama o diş nedir ya inci gibi parlar. Fakat benimkiler resmen bana inat olsun diye sürekli dert çıkarmaya hazır bekliyorlar. En son maceramız da yirmi yaş diş ameliyatı oldu. Umarım son olur ama nerdee!! Ameliyata girmeden önce çok endişeliydim ve açıkçası 3,5 atıyordum korkudan meğer olay bambaşkaymış. 

O malum koltuğa oturuldu, iğneler yapıldı, o arada doktorum bir şeyler söyledi, sol alt ve üst normal çekim, sağ alt ise ameliyatla alındı. Ben o kadar rahattım ki doktorumla yarım yamalak muhabbet bile ettik sayılır. O sordu ben hıhıı yada ıııhh diye cevap verdim :) Allah herkese bu kadar yakışıklı, ilgili ve işinin ehli bir doktor nasip etmiyor tabii :) 
Gayet mutlu bir şekilde çıktım, ilaçları kullandığım sürece aşırı ağrı falan da çekmedim. Fakat bugün 5. günüm ve hala doğru düzgün yemek yiyemiyorum. Şu an bile o kadar açım ki !! Bir şeyleri ısırarak yemeyi çok özledim. Varsa yoksa çorba, püre, yoğurt...  Benim gibi boğazına düşkün biri için resmen cehennem azabı. Evde herkes şapır şupur ısıra ısıra şeftali yiyor, çikolata yiyor, domates, salatalık... Ben ise çorbayı pipetle içiyorum :(

Velhasıl ameliyat, ağrı, acı değil de bu yemek yiyememek çok zormuş gerçekten!

Bu arada ameliyattan sonraki gün dişlerimi fırçalamaya, gargara kullanmaya başladım. Öğrendiğim kadarıyla iyi bakım-temizlik yapılmazsa dikiş atılan yerlerde iltihap oluşuyormuş. Evlerden ırak çok sancılı ve uzun bir süreçmiş!

yirmi yaş ameliyatı
Ooo! Alırım bi dal

I had a dental surgery about five days later. I was so worried and scared before the surgery because I have never experienced anything about it but the surgery was so easy and I didn't feel anything -normally :)  So suprising for me! 

After the surgery also i was very comforty except eating. And the hard days... I mean I am not a glutton but I really love eating and after surgery it is just soup (with pipette) and juice... too bad for me. I miss bite peach, tomato, chocolate, I miss chew something! 

In short, the surgery isn't a problem, pain isn't a problem but eating something is a real PROBLEM! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder